PUBLISH NOVEL ?

Menjawap kepada soalan - soalan kamooo semua, Soul Mate tetap akan di habiskan di Blog, kerana saya tak pernah terfikir untuk hantar manuskrip saya ke mana mana publisher, KENAPA? bukan tak berminat, tapi sebab saya rasa saya masih baru dalam bidang ini, banyak perkara yang saya perlu belajar lagi, so rasa tak layak kot? dan tak berani kot? tapi kalau ada yang berminat mungkin saya boleh mencuba, cuma harapan tu tak tinggi la sangat. ikutkan hati mula mula memang saya menulis novel ni untuk di terbitkan, kerana minat untuk menjadi penulis sangatlah menebal, tapi lama kelamaan saya sedar, saya perlu belajar lebih lagi. mungkin kalau ada rezeki ia tetap menjadi rezeki saya. so, sokonglah la saya, semoga impian saya tercapai, dan kamo kamoo semua terhibur dengan karya saya...

MeH La JoiN..

Monday, July 20, 2009

TeStiNg - tEsTiNg...

ehem ehem ehem... hehehe. akhirnye,,, dpt jugak ku tukar template lain dkit dari yg bese.. eekekeke. saje nak cari kelainan.. sebenarya aku jd teringin nak menulis ( cita2 mase sekolah dulu..) tp masih lagi x de mase.. sejak sethn ni aku hanya membaca karya2 mereka nih.. x de lak minat untuk menulis.. tp... dua hari lepas tetibe je muncul satu idea.. mencurah2 idea cuma x bersemangat je lagi... blum cukup kuat lagi... heheheh lagi pun skill menulis x de.. jalan cter dah ade.. insyallah nanti la.. nak jugak aku kongsi bersama rakan2 yg lain.. testing market.. hihihi mane tau ade bakat??? ahaks?? nanti korang sila2 lah beri komen ye? agakye ade x org yg suke bace ciptaan aku nanti?

4 comments:

Lieza said...

testing komen2.. ekekekek

zarith natasha said...

salam..
hai liza...
bgus2..
zarith sokong..
cpat2 la mnulis..
excited nk bca ur krya plak..
heee...

Ridh-One said...

salam cik lieza.

moga sihat dan ceria sentiasa ya. em, mendengar hasrat kamu ingin menulis, saya terpanggil untuk berbicara. (dah mula nak start ceramah ni) hehehe...

menulis. smeua oarang boleh menulis. bergantung pada gaya mereka mengolah sesebuah cerita itu agar tampak menarik di samping punya mesej untuk dijadikan teladan. tak banyak, sedikit pun jadilah.

yang penting, menulis perlulah ada keikhlasan. perlu lahir dari hati dan minda yang tenang. barulah cerita kita itu ada 'jiwa'.

sampai sekarang saya pegang utuh kata-kata senior saya dalam bidang penulisan itu.

saya juga masih bertatih, masih banyak yang kena belajar. menulis perlu rileks agar pembaca juga tidak tertekan bila membaca cerita kita.

saya faham, tidak mudah untuk melahirkan sesebuah karya apatah lagi bila ada gusar tentang penerimaan pembaca. namun, harus ada keyakinan. yakin pada diri dan tunjukkan pada semua yang kita juga boleh lakukannya.

soal pandangan pembaca, ketepikan. yang baik kita ambil sebagai teladan. jika yang buruk, kita jadikan mangkin pembakar semangat.

ops! tak sedar dah berbicara panjang. akhir kata, saya ucapkan semoga berjaya!! sama-sama kita berusaha untuk puaskan hati kita dan juga para pembaca.

saya tunggu karya sulung dari kamu. wish you all the best!! ganbatte kudasai! (*^_^*)

salam hormat,
ridhwan

Lieza said...

wahhhh.. terharu nih.. x mule lagi tp dah ade komen yg baik.. thankss.. saye menulis just untuk suke2 je.. samada mempuanyai teladan atau tidak bergantung kepada para pembaca sendri..
saya mmg x suke jdkan novel sebagai satu pegangan hidup.. pada saya novel hanya untuk hiburan di kala duka.. pd saya membaca karya2 mereka bleh wat saye ketawa.. seronok .. xcited.. geram.. dan mcm2 lagi lah.. terutama sekali dapat release tensionnnn.. nak menghadap kerja dgn kerenah manusia.. hihih..
pape pun thanks sgt2.. saya masih lagi dlm proses siapkan beberape draft.. so tunguuuuu....